Tuesday, December 23, 2008

ANCHAQ,THAT IS A START !



Assalamualaikum!,

Satu permulaan yang baik dari Anteh, dengan accomodation Homestay D' Selama. In reality, kita belum lagi mampu secara majority untuk set perjumpaan keluarga di tempat-tempat yang menarik, dan tak semua akan mampu meluangkan masa yang cukup panjang untuk travel. Kita mungkin perlukan 'day trip' punya time frame.

Jadi, pendapat Anchaq, kita perlukan focal point, dan sponsor. Anteh selalu ada di situ, sudah establish focal point. Anteh own the HUT, dan usahawan kawasan tu, jadi sudah ada sponsor. Kita cuma perlu identify jenis rekreasi untuk di nikmati sahaja, dengan 4x4 Anteh dan Eddi, semua tempat boleh pakai.

So, for a start, arrange a trip to bendang di Selama, piknik at lunch time, lepas tu petang balik ke rumah masing-masing. Sapa tak tau di mana, jumpa kat Kemunting.

Secara peribadi Anchaq cadangkan tiap-tiap orang establish dulu tempat yang convenient, dan selesa, dan pergi sendiri dulu dan biasakan diri. Mungkin perlukan tempat yang full of activity, boleh sampai cepat dari rumah sendiri, dll. Tempat-tempat yang terpilih dan di fikirkan sesuai sila posting untuk comment dan recommendation. So for the start , consider day trip, dan boleh bermula dari rumah pencadang.

Dari rumah Anchaq mungkin boleh pi Sg Sendat, atau Ulu Langat, atau seafood Tanjung Hantu port klang. Eddi mungkin boleh recommend something off road. Wish Anchik ada sama, dia dah pi hujung dunia.

Kalau pi Cameroon Highland cuba panjat dan visit di atas gunung ladang kedua-dua Boh Tea Tea House di Tanah Rata ? dan Sg Palas, the climbing dan pemandangan agak menarik, dan teh pon sodap.

2 comments:

Azura Abdul said...

Eddy tanya 4x4 Anchak tak boleh ka? He he he... Sungai Sendat tu ok la tu. Kalau semua takut nak tido dalam hutan kita semua pi serbu rumah Anchak camping kat tepi rumah dia; lapaq pi mengai kat kolam yang dua tu... haaaa lepaih tu kalau tak nak; kita pakat masak kao-kao punya kita pi sg sendat dgn 4x4 yang ada (Anchak, Anteh, Eddy)... pi makan kat tepi sungai sendat sambil tengok org2 lelaki main big toys... lepaih tarik mana2 4x4 yang sangkut; basuh sikit; lepaih tu balik ke rumah anchak... haaaaa
boleh pakai ka cadangan tu...?

Anteh said...

Xcellent... tapi Anteh rasa lagi syok kalau boleh camping kat situ. Ketagih plak rasanya nak tidoq dlm khemah. Dok keja penaik khemah kenduri je dah bertahun ni. Last skali Anteh camping kat Sg Sedim, bawa semua bebudak. Best gak sbb bab masak2 makan ni semua owner tempat tu buatkan... Kita? Makan, mandi, tidoq, makan, mandi & tidoq lagiii... Dah tua2 ni, rasa nak makan sedap2 je. Kalau jadi camping kat Sg Sendat tu, Anteh rasa nak bawa dapur gas la... kureng2 kualiti masakan mcm di rumah... he he he. Kat Selama ada satu tempat yg team 4x4 selalu pi port... Mini hidro, waterfall dia xcellent. Nanti Anteh pi ricky. Bagi jadik la salah satu, dok keja plan, plan & plan je ni. Bila kita nak excecute plak. Tapi... yg selalu kantoi, Anteh la. Kah kah kah.
Wassalam... (nukilan dari Mampong, Rembau)